Microsoft ve Yahoo, arama ortaklığı konusunda anlaştı

Microsoft ve Yahoo, internette arama
ortaklığı oluşturulması konusunda anlaşmaya vardı.

Anlaşma, dünyanın en büyük yazılım şirketi Microsoft'a, internette en
büyük ikinci arama motoru olabilme imkanına kavuşturacak. On yıllık anlaşmayla
Microsoft, internette en büyük arama motoru ve reklam lideri Google'a karşı
önemli bir avantaj yakalayacak.

Genişletilmiş anlaşma, Microsoft'un adını "Bing" olarak değiştirdiği
arama motorunun daha fazla kişi tarafından kullanılmasına olanak tanıyacak.

Anlaşmayla Yahoo, ilk 5 yılda kendi sitesindeki tüm arama ve reklam
gelirlerinin yüzde 88'ini alacak ve Microsoft'un bazı internet sitelerinde reklam
satma hakkına kavuşacak.

Yahoo, anlaşmanın, yıllık karını 500 milyon dolara kadar artıracağını ve
kendi arama teknolojisine yatırım yapmayacağı için yılda sermaye harcamalarında
275 milyon dolar da tasarruf sağlayacağını tahmin ediyor.

-",,YENİ BİR ÇAĞ,,-

Microsoft'un patronu Steve Ballmer, anlaşmayla, Microsoft'un arama motoru
Bing'in rekabet için gerekli olan ölçeğe kavuşacağını söyledi.

Ballmer, "Bu anlaşmayla, aramada daha fazla yenilik, reklamcılar için
daha iyi değer ve tek bir şirketin şu anda hakim olduğu piyasada gerçek tüketici
seçimi yaratacağız" dedi.

Yahoo da, anlaşmanın Yahoo kullanıcılarının ve reklamcıların çıkarına
olacağını bildirdi.

Yahoo Üst Yöneticisi (CEO) Carol Bartz, "Anlaşma, Yahoo,
kullanıcılarımız ve endüstriye gemi yüküyle değer katacak. Ve bu anlaşmayla
internet yeniliği (innovasyon) ve gelişmesinde yeni bir çağın kurulacağına
inanıyorum" diye konuştu.

Microsoft, internet arama pazarında payını artırmak umuduyla birkaç
yıldır Yahoo ile anlaşmaya çalışıyordu.

Şirketin yaklaşık 15 ay önce Yahoo'ya sunduğu 47,5 milyar dolarlık
teklif, Yahoo'nun kurucu ortağı Jerry Yang başkanlığındaki grubun direnciyle
karşılaşması üzerine Microsoft teklifini geri çekmişti.

Anlaşma, ancak Jerry Yang'ın geçen yıl üst yöneticilikten ayrılmasından
sonra olanaklı hale geldi.

Yahoo, dünya çapında internet arama pazarında yüzde 8, buna karşılık
Google ise yüzde 67 pay sahibi bulunuyor. ABD'de ise Google'ın bu payı yüzde 65
iken, Yahoo'nun ise yüzde 20 civarında.

Arama motorunu iyileştirmek için milyarlarca dolar harcamasına karşılık
Microsoft'un dünya genelindeki internet arama pazar payı sadece yüzde 3 ve ABD'de
ise yüzde 8 düzeyinde kaldı. Microsoft, bu sırada arama motorunun adını da
Bing olarak değiştirdi.

Yorumlar